Ereğlinin Sesi - Kdz.Ereğli Haber ve Zonguldak Haberleri
logo
  •  
    •  » HABER ARA
    •  » VİDEO GALERİ
    •  » EKONOMİ
    •  » SAĞLIK
    •  » SİVİL TOPLUM
    •  » FOTO GALERİ
    •  » BATI KARADENİZ
    •  » EĞİTİM
    •  » MESAJLAR
    •  » YAZARLARIMIZ
    •  » ARŞİV
    •  » GÜNDEM
  • ZONGULDAK
  • KDZ.EREĞLİ
  • ALAPLI
  • KULİS HABER
  • POLİTİKA
  • SPOR
  • ASAYİŞ
  • YAŞAM
  • MEDYA
  • TÜM HABERLER
  MUHTAR VE YEĞENİ TUTUKLANDI...
  Erdemir çelik sektörünü bir araya getirdi
  RUŞANLAR KÖYÜNDE NELER OLDU NELER!
  SİZ İNSAN OLAMAZSINIZ!
  Borsada temettü ve temettü tarihi açıklayan 4 şirket
  Erdemir Ereğli Demir Çelik (EREGL) temettü tarihi belli oldu
  SULANDIRMAYIN!
  KIŞLA VE BELEN SANAYİ HURDALARDAN TEMİZLENİYOR
  Dünya çelik sektörünün temsilcileri Erdemir’de
  KDZ. EREĞLİ ŞEHİR MEZARLIĞINDA BAYRAM TEMİZLİĞİ YAPILIYOR
27 Haziran 2026 Cumartesi
  1. Alaplı

ERÇAL, ALAPLI-EREĞLİ FINDIĞINI İTİBARSIZLAŞTIRMAYA MI ÇALIŞIYOR?

ERÇAL, ALAPLI-EREĞLİ FINDIĞINI İTİBARSIZLAŞTIRMAYA MI ÇALIŞIYOR?

Erçal Fındık sahibi İsmet Erçal’ın bölge fındığı kalitesi ile ilgili basına yaptığı açıklama tepki topladı.

  • Whatsapp ta Paylaş

 Haber giriş tarihi : 22-08-2024 | 22 : 35 49
 Haber güncelleme tarihi : 22-08-2024 | 22 : 35 49

Alaplı’da faaliyet gösteren Erçal Fındık sahiplerinden İsmet Erçal’ın basına yaptığı açıklama tepkilere neden oldu.
Alaplı basınına açıklama yapan İsmet Erçal, Alaplı Fındığının kalitesi ile ilgili olumsuz sözler söyledi.
İsmet Erçal’ın açıklaması Alaplı basınında şöyle yer aldı:
ERÇAL, “ALAPLI FINDIĞIN İNCELİK ORANI YÜZDE 5’DEN BU YIL YÜZDE 20’YE ÇIKTI” DEDİ.
Alaplı fındık piyasasında yıllık 20 bin ton ürün alımı yapan Erçal Fındık Sahiplerinden İsmet Erçal, ilçede bu yıl 17 bin 500 ton fındık rekoltesi bulunduğunu belirterek, fındığın incelik oranının önceki yıllarda yüzde 5 olduğunu bu yıl ilk kez aşırı sıcaklar sebebiyle yüzde 20’ye çıktığını kaydetti.
FINDIK HASTALIĞI TEHKİKESİ FAZLA
Alaplı fındığında külleme hastalığına da dikkat çeken Erçal, önlem ve ilaçlama yapılmazsa Alaplı fındığının tehlike altında olduğunu kaydederek, şunları söyledi:
“Alaplı fındığı bu yıl ilk kez incelik oranında yüzde 5’den yüzde 20’ye çıktı. Önceki yıllarda bu oran fındıkta yüzde 5’di. Bu yıl kayıp rekolte çok fazla. Yüzde 35 yüzde 30 rekolteli fındıklar var. Diğer yandan külleme hastalığı fındıkta yüzde 10 civarlarındaydı. Bu oran önümüzdeki yıllarda daha da artacak. Üreticilerin acil önlem alması gerekiyor.
Biz firma olarak yılda 20 bin ton fındık alımı yapıyoruz. Zonguldak genelinde 40 binin üzerinde fındık rekoltesi var. Alaplı’da bu oran 17 Bin 500 ton üretim olarak önümüze çıkıyor.” dedi.
ÜRETİCİ TEPKİ GÖSTERDİ
İsmet Erçal’ın bu açıklamasına fındık üreticileri tepki gösterdi. Bazı üreticiler, Erçal’ın bölge fındığı ile ilgili yaptığı olumsuz açıklamanın altında fiyat politikasına müdahale etmek olduğu ve böylece fiyatları düşük tutmayı amaçladığını savundular.

 


Haber : 

ETİKETLER : Yazdır

  • ismet erçal
  • erçal fındık
  Yorumlar
Yorumlar, editörlerimiz tarafından onaylandıktan sonra yayınlanır. Kanunlara aykırı, konuyla ilgisi olmayan, küfür içeren yorumlar onaylanmamaktadır.

 Yorumlar ( 0 )

Henüz bir yorum yapılmamış

 Çok Okunanlar


  • BUGÜN
  • BU HAFTA
  • BU AY

» Henüz BUGÜN Haber Görünmüyor

» Henüz BU HAFTA Haber Görünmüyor
  • ERDEMİRİN 18 HAZİRAN İLANI...
    ERDEMİR'İN 18 HAZİRAN İLANI...

 Köşe Yazarlarımız


  • Sefai BARAN
    Anketler ne diyor?
  • Veteriner Hekim Hüseyin DEMİRCAN
    VETERİNER KLİNİKLERİ HAYIR KURUMU DEĞİLDİR!
  • Hüseyin Orhan
    ŞİMDİ SÖZ SIRASI EREĞLİ VE ALAPLI'DA!
  • Şerife Keskin VEZİROĞLU
    SAVAŞLARLA YAŞAMAYA ÇALIŞTIĞIMIZ EVRENİN BİZE SUNUMU.
  • Vahap AKBULUT
    Kanser kader değildir!

 Haber Yorumları


  • Tuğba
    Merhaba dün beşik aldık kuramadım sorunlu sanırım bebeğim küçük bırakacak kimse yok kurmak için yetkili birisi varmı gelebilirmi acil yar... DEVAMI
  • Gürol Öztürk
    Cansın o kadar.
  • SEMİN
    Geçen dönemdede CHP de çok güzel şeyleri başardık. Hemde Neriman hanımdan destek görmeden. Yeni yönetimdeki arkadaşlara başarılar diliyor... DEVAMI
  • ADMİN
    O KADAR HARCAMA YAPIP KADASTRO MU PARASI YETMEMİŞ.
  • Kaptaşlı
    Daha yeni kaza oldu.çöplük yığını gibi reklam panolarını asmışlar.reklam asanlar kazalardan sorumludur.
  • Büyük geçmiş olsun gerçekten çok üzüldüm hakikaten Ereğli için önemli bir mekanımızdı halkımızın aileleri ile birlikte nefes alam ye... DEVAMI
  • Ereğli
    Ey Allah ım aynı köyün mahallesi değilmi bu neyin tarihi komedisiniz
  • Filipot
    Adnan bey her masada var . AKP adına çalışmaktan geri kalmayan zat AKP donemi boyunca muhtarlar derneği başkanı olarak şehrimize güzellik kat... DEVAMI
  • Aza
    Sadece güldüm
  • Emine Guney
    Yolunuz acik olsun Abimi destekliyorum
  • ANA SAYFA
  • İLETİŞİM
    • » İletişim Bilgileri
  • Künye
  • Bize Ulaşın
  • GALERİ
    • » Foto Galeri
    • » Video Galeri
  • duyurular
Ereğlinin Sesi - Kdz.Ereğli Haber ve Zonguldak Haberleri

© ereglininsesi.com.tr

İstek, Şikayetleriniz İçin Tıklayın
Tüm hakları saklıdır. İzinsiz kullanılamaz.
  •   Alaplı
  •   Kulis Haber
  •   Spor
  •   Asayiş
  •   Yaşam
  •   Medya
  •   Ekonomi
  •   Sağlık
  •   Sivil Toplum
  •   Batı Karadeniz
  •   Eğitim
  •   Mesajlar
  •   Gündem
  • Tüm Haberler
  • Haber Ara
  • Video Galeri
  • Foto Galeri
  • Videolu Haberler
  • Yazarlarımız
  • Arşiv