Ereğlinin Sesi - Kdz.Ereğli Haber ve Zonguldak Haberleri
logo
  •  
    •  » HABER ARA
    •  » VİDEO GALERİ
    •  » EKONOMİ
    •  » SAĞLIK
    •  » SİVİL TOPLUM
    •  » FOTO GALERİ
    •  » BATI KARADENİZ
    •  » EĞİTİM
    •  » MESAJLAR
    •  » YAZARLARIMIZ
    •  » ARŞİV
    •  » GÜNDEM
  • ZONGULDAK
  • KDZ.EREĞLİ
  • ALAPLI
  • KULİS HABER
  • POLİTİKA
  • SPOR
  • ASAYİŞ
  • YAŞAM
  • MEDYA
  • TÜM HABERLER
  MUHTAR VE YEĞENİ TUTUKLANDI...
  Erdemir çelik sektörünü bir araya getirdi
  RUŞANLAR KÖYÜNDE NELER OLDU NELER!
  SİZ İNSAN OLAMAZSINIZ!
  Borsada temettü ve temettü tarihi açıklayan 4 şirket
  Erdemir Ereğli Demir Çelik (EREGL) temettü tarihi belli oldu
  SULANDIRMAYIN!
  KIŞLA VE BELEN SANAYİ HURDALARDAN TEMİZLENİYOR
  Dünya çelik sektörünün temsilcileri Erdemir’de
  KDZ. EREĞLİ ŞEHİR MEZARLIĞINDA BAYRAM TEMİZLİĞİ YAPILIYOR
24 Haziran 2026 Çarşamba
  1. Kdz.Ereğli

Cumhuriyet'in 100. yılında ‘Zübeyde’de ilk üretim gerçekleşti

Cumhuriyet'in 100. yılında ‘Zübeyde’de ilk üretim gerçekleşti

Zonguldak'ın Ereğli ilçesinde kurulu Ereğli Demir ve Çelik Fabrikaları'nın (Erdemir) Türk mühendislerinin katkılarıyla inşa ettiği ‘Zübeyde’de ilk üretim gerçekleşti.

  • Whatsapp ta Paylaş

 Haber giriş tarihi : 30-10-2023 | 00 : 38 36
 Haber güncelleme tarihi : 30-10-2023 | 00 : 38 36

 
 

Türkiye Cumhuriyeti’nin 100’üncü yıl coşkusuna yeni yatırımıyla ortak olan Erdemir’in yeniden inşa ettiği 2’nci Yüksek Fırını ‘Zübeyde’de ilk üretim törenle gerçekleştirildi. Erdemir’in Türk mühendislerin emeğiyle eski fırının yerine inşa ettiği çevreci ve teknolojik yeni Yüksek Fırın, 29 Ekim Cumhuriyet Bayramı’nda devreye alındı.

Cumhuriyetin 100’üncü yılına armağan ettikleri bu yatırımla gurur duyduklarını söyleyen OYAK Genel Müdürü Süleyman Savaş Erdem, “Ülkemizin en değerli sanayi varlıklarından Erdemir, Cumhuriyetin ikinci 100 yılında da Türkiye’nin yarınları için üretmeye devam edecek” dedi.

OYAK’ın Maden Metalürji Şirketlerinden Erdemir, Gazi Mustafa Kemal Atatürk’ün annesinin adını taşıyan 2’nci Yüksek Fırını ‘Zübeyde’yi yenileyerek Cumhuriyetin 100’üncü yıl dönümünde törenle devreye aldı.

Erdemir Yönetim Kurulu Üyesi ve Murahhas Azası Gürtan Damar ve Erdemir Genel Müdürü Niyazi Aşkın Peker’in ev sahipliğinde, yeniden inşa edilen fırının ilk üretimini gerçekleştirdiği törene; Zonguldak Valisi Osman Hacıbektaşoğlu, Zonguldak Milletvekilleri Saffet Bozkurt ve Eylem Ertuğ Ertuğrul, Karadeniz Ereğli Kaymakamı Mehmet Yapıcı, Karadeniz Bölge Komutanı Tuğamiral Niyazi Uğur, Kdz. Ereğli Belediye Başkanı Halil Posbıyık, Ereğli protokolünün yanı sıra çok sayıda basın mensubu katıldı.


Yüksek Fırın ‘Zübeyde’nin devreye girmesi nedeniyle bir mesaj yayınlayan OYAK Genel Müdürü Süleyman Savaş Erdem, ülkenin en değerli sanayi varlıklarından Erdemir’in 2006 yılında OYAK’ın bünyesine dahil olmasının ardından yakaladığı hızlı ve güçlü büyüme ivmesini sürdürdüğünü söyledi.

Erdem, “Erdemir ülkemizin gururu olan şirketlerden biri. Yerli üretim kabiliyetimizi artırarak yüksek katma değerli üretime ağırlık verdiğimiz bu dönemde, ülkemizin bölgedeki güçlü oyuncu rolünü sağlamlaştırmak için çalışıyoruz. Bugün sadece Erdemir için değil, Türkiye çelik sektörü için kıymetli bir yatırımı daha devreye alıyoruz. Cumhuriyetimizin kuruluşunun 100’üncü yıl dönümünü kutladığımız bu tarihi günde, Gazi Mustafa Kemal Atatürk’ün annesinin adını taşıyan ve Türk mühendislerin emeğiyle ortaya çıkan yeni 2’nci Yüksek Fırınımız ‘Zübeyde’yi Türk sanayisine armağan ediyoruz. İşletmeye alındığı ilk günden bu yana ülkemiz sanayisinin gelişiminde rol oynayan, daima katma değerli üretime odaklanan Erdemir’in yeni yatırımı, ülke sanayisi için kritik önemdeki demir-çelik sektöründe dışa bağımlılığı azaltma hedefine katkı sağlayacak. Ülkemizdeki en büyük 500 sanayi kuruluşu arasında ilk 5’te yer alan Erdemir; Karadeniz Ereğli’nin ve Türkiye’nin geleceği için üretmeye devam ediyor, sayısız sektöre ham madde sağlıyor, sürdürülebilir büyüme adımlarıyla gelecek için güven veriyor. Erdemir, Cumhuriyetimizin ikinci 100 yılında da Türkiye’nin yarınlarını aydınlatacak” dedi.

Türk mühendislerin emeği

Törene ev sahipliği yapan Erdemir Yönetim Kurulu Üyesi ve Murahhas Azası Gürtan Damar, Cumhuriyet Bayramı’nda yaptıkları açılışla, Cumhuriyetin ilk 100 yılının sembollerinden olan Erdemir’in, tarihe anlamlı bir iz bıraktığını söyledi.

Damar, “Ülkemizin ilk ve en büyük entegre yassı çelik üreticisi olan Erdemir, gerçekleştirdiği büyük yatırımlar, modern teknolojisi, insan kaynağı ve birikimiyle her zaman Türk çelik sektörü için öncü oldu. Yeni Yüksek Fırın ve sahada devam eden büyük yatırımlarımızda, projelendirmeden devreye alınmasına kadar her aşamayı, OYAK Maden Metalürji şirketlerinden Erdemir Mühendislikle birlikte yürütüyoruz. Çelik üretiminde olduğu gibi tesis yatırımlarında da engin bir mühendislik birikimine sahibiz. Mühendislerimizden, projeyi uygulayan sahadaki her bir çalışanımıza ve iş ortaklarımıza kadar, emeği geçen herkese teşekkür ediyorum. Cumhuriyetimizin 100’üncü yılında unutulmayacak bir gün yaşıyoruz. Karadeniz Ereğlimiz ve ülkemiz için hayırlı olsun” diye konuştu.


Erdemir Genel Müdürü Niyazi Aşkın Peker de yeni fırının özelliklerine ilişkin bilgi verdi.

Peker, şunları söyledi: “Cumhuriyetimizin 100’üncü yılında Erdemir’in 2’nci Yüksek Fırını ‘Zübeyde’yi sanayimize kazandırmanın gururunu yaşıyoruz. Ham madde besleme ve şarj sistemi tasarımı başta olmak üzere Türk mühendislerinin önemli görevler üstlendiği yeni Yüksek Fırın projesi, Erdemir’in gücüne güç katacak. Tüm sistemleri ve destek ekipmanları ile son teknolojiye sahip olan yeni fırının tüm parametreleri etkin bir şekilde izlenebilecek 2’nci Yüksek Fırın’ın kapasitesi 1 milyon 625 bin tondan 1 milyon 775 bin tona çıkarken, kullanılan yeni teknoloji ürünü kontrol sistemleri sayesinde Erdemir’in önceliklerinden olan İSG ve çevre performansı da artmaya devam ediyor.”

50 yıl boyunca Türkiye’ye hizmet edecek

45 yıllık çalışma süresi boyunca 60 milyon ton sıvı ham demir üretimi gerçekleştiren bir önceki fırının yerine inşa edilen yeni Yüksek Fırın’ın, 50 yıl ve üzeri hizmet vermesi bekleniyor.

Hem çevreci hem teknolojik

Bir önceki fırından farklı olarak cüruf granüle sistemi (susuzlaştırılmış) kurulan yeni Yüksek Fırın, nakliyat sırasındaki döküntüleri ve sistemin su sarfiyatını düşürecek. Siklon tipi toz tutucu ve toz boşaltma sistemine sahip olan ‘Zübeyde’, fırın içindeki ince tozların basınçsız bir ortama alınmasına imkân vererek tozlaşmayı büyük oranda önleyecek. Soğutma sisteminin ‘Kapalı Çevrim’ olarak tasarlandığı yeni Yüksek Fırın, korozyon etkisini azaltarak fırındaki yapısal aşınmayı önleyecek, ayrıca çevre performansına olumlu katkılar sağlayacak. Üretim verimliliğini artırarak yakıt tasarrufu sağlayacak olan yeni fırın, yurt dışından temin edilen ve üretim sırasında kullanılan koklaşabilir kömür kullanımını da azaltacak.

 

erdemir3-1

erdemir2-3

erdemir4

erdemir5


Haber : 

ETİKETLER : Yazdır

  • Cumhuriyetin
  • 100. yılında
  • Zübeydede
  • ilk
  • üretim
  • gerçekleşti
  Yorumlar
Yorumlar, editörlerimiz tarafından onaylandıktan sonra yayınlanır. Kanunlara aykırı, konuyla ilgisi olmayan, küfür içeren yorumlar onaylanmamaktadır.

 Yorumlar ( 0 )

Henüz bir yorum yapılmamış

 Çok Okunanlar


  • BUGÜN
  • BU HAFTA
  • BU AY

» Henüz BUGÜN Haber Görünmüyor
  • ERDEMİRİN 18 HAZİRAN İLANI...
    ERDEMİR'İN 18 HAZİRAN İLANI...
  • ERDEMİRİN KURBAN BAYRAMI İLANI
    ERDEMİR'İN KURBAN BAYRAMI İLANI
  • ERDEMİRİN 18 HAZİRAN İLANI...
    ERDEMİR'İN 18 HAZİRAN İLANI...

 Köşe Yazarlarımız


  • Sefai BARAN
    Anketler ne diyor?
  • Veteriner Hekim Hüseyin DEMİRCAN
    VETERİNER KLİNİKLERİ HAYIR KURUMU DEĞİLDİR!
  • Hüseyin Orhan
    ŞİMDİ SÖZ SIRASI EREĞLİ VE ALAPLI'DA!
  • Şerife Keskin VEZİROĞLU
    SAVAŞLARLA YAŞAMAYA ÇALIŞTIĞIMIZ EVRENİN BİZE SUNUMU.
  • Vahap AKBULUT
    Kanser kader değildir!

 Haber Yorumları


  • Tuğba
    Merhaba dün beşik aldık kuramadım sorunlu sanırım bebeğim küçük bırakacak kimse yok kurmak için yetkili birisi varmı gelebilirmi acil yar... DEVAMI
  • Gürol Öztürk
    Cansın o kadar.
  • SEMİN
    Geçen dönemdede CHP de çok güzel şeyleri başardık. Hemde Neriman hanımdan destek görmeden. Yeni yönetimdeki arkadaşlara başarılar diliyor... DEVAMI
  • ADMİN
    O KADAR HARCAMA YAPIP KADASTRO MU PARASI YETMEMİŞ.
  • Kaptaşlı
    Daha yeni kaza oldu.çöplük yığını gibi reklam panolarını asmışlar.reklam asanlar kazalardan sorumludur.
  • Büyük geçmiş olsun gerçekten çok üzüldüm hakikaten Ereğli için önemli bir mekanımızdı halkımızın aileleri ile birlikte nefes alam ye... DEVAMI
  • Ereğli
    Ey Allah ım aynı köyün mahallesi değilmi bu neyin tarihi komedisiniz
  • Filipot
    Adnan bey her masada var . AKP adına çalışmaktan geri kalmayan zat AKP donemi boyunca muhtarlar derneği başkanı olarak şehrimize güzellik kat... DEVAMI
  • Aza
    Sadece güldüm
  • Emine Guney
    Yolunuz acik olsun Abimi destekliyorum
  • ANA SAYFA
  • İLETİŞİM
    • » İletişim Bilgileri
  • Künye
  • Bize Ulaşın
  • GALERİ
    • » Foto Galeri
    • » Video Galeri
  • duyurular
Ereğlinin Sesi - Kdz.Ereğli Haber ve Zonguldak Haberleri

© ereglininsesi.com.tr

İstek, Şikayetleriniz İçin Tıklayın
Tüm hakları saklıdır. İzinsiz kullanılamaz.
  •   Alaplı
  •   Kulis Haber
  •   Spor
  •   Asayiş
  •   Yaşam
  •   Medya
  •   Ekonomi
  •   Sağlık
  •   Sivil Toplum
  •   Batı Karadeniz
  •   Eğitim
  •   Mesajlar
  •   Gündem
  • Tüm Haberler
  • Haber Ara
  • Video Galeri
  • Foto Galeri
  • Videolu Haberler
  • Yazarlarımız
  • Arşiv